poniedziałek, 15 września 2014

Cake pops z masłem orzechowym



Cake pops to nic innego, jak ciasto połączone z mascarpone lub innymi dodatkami wzbogacającymi smak np. dżemem albo jak w tym przypadku masłem orzechowym lub nawet nutellą. Są bardzo modne zachodzie, a również u nas wkracza na nie szał. Zapraszam do spróbowania, a na pewno nie pożałujecie. :)

SKŁADNIKI:
Ciasto:
- 400 g ciasta babkowego (użyłam do tego babki straciatella, ale może być również czekoladowa lub jogurtowa, to zależy od waszego upodobania)
- 100 g serca mascarpone
- 120 g masła orzechowego
Polewa:
- 1 tabliczka mlecznej czekolady
- 1 tabliczka gorzej czekolady
- 1 łyżka oleju
Dekoracja:
- różnorodne posypki, kolorowy cukier, orzechy, kokos

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. W małej miseczce wymieszać serek mascarpone i masło orzechowe na jednolitą masę.
2. W osobnej misce pokruszyć babkę na małe kawałeczki.
3. Do ciasta dodać masę z serka i masła, całość dobrze wymieszać.
4. Wstawić do lodówki na 15 min.
5. Z ciasta uformować kulki wielkości orzecha włoskiego (wyszło mi 22 szt.). Wstawić do lodówki na 15 min.
6. Rozpuścić 4 kostki czekolady, zanurzyć w niej końcówkę patyczka i wsadzić do połowy wysokości kulki. Pozostawić w chłodnym miejscu do zastygnięcia czekolady.
Polewa:
1. Czekolady wraz z olejem rozpuścić. (użyłam do tego zestawu do fondue)
2. Każdą kulkę zanurzyć w czekoladzie i poczekać aż jej nadmiar spłynie.
Dekoracja:
1. Ciasteczka udekorować wg uznania wykorzystując do tego posypki, cukier oraz kokos lub orzechy.
2. Pozostawić w chłodnym miejscu, aż czekolada całkowicie stężeje.


2 komentarze:

  1. jadłam dziś te słodkie kuleczki na patyku;-) były PRZEPYSZNE!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciesze się, że smakowały i dziękuje za miłe słowa. :)

    OdpowiedzUsuń