niedziela, 19 kwietnia 2015

Babeczki Kubuś


Do niedawna nie wiedziałam, że istnieje takie ciasto. Natknęłam się na nie przypadkiem, kiedy szukałam inspiracji na kolejne słodkości. Zastanawiałam się, czy ciasto po dodaniu soku przecierowego nie będzie zbyt mdłe, a jednak się myliłam, bo wyszło przepyszne. Nie chcąc robić całej blachy wypieków, postawiłam na wersje babeczkową. Upiekłam ciasto biszkoptowe, wypełniłam je budyniem na bazie Kubusia i ozdobiłam rozetkami bitej śmietany. Mogę śmiało powiedzieć, że ciasto pycha! Musicie koniecznie wypróbować. :)

SKŁADNIKI:
Ciasto:
- 2 jajka
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 1/2 szklanki mąki pszennej
-1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
Nadzienie:
- 1 budyń śmietankowy (40g)
- 2 łyżki cukru
- 300 ml soku przecierowego (wykorzystałam Kubusia o smaku marchew-jabłko-brzoskwinia)
Krem:
- 250 ml śmietany kremówki
- 2-3 łyżki cukru pudru
- 1 łyżka żelatyny (rozpuszczona w 20 ml gorącej wody, wystudzona)
-80 g masła
Dekoracja:
-2 kostki gorzkiej czekolady (startej na tarce)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. Białka oddzielić od żółtek i z dodatkiem szczypty soli ubić na sztywną pianę.
2. Wsypać cukier i dalej miksować.
3. Dodać żółtka oraz przesianą mąkę z proszkiem do pieczenia, delikatnie wymieszać.
4. Wlać ciasto do foremek na muffinki do 1/3 wysokości i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20-25 min.
Nadzienie:
1. Budyń przygotować zgodnie z instrukcją na opakowaniu, lecz zamiast mleka użyć soku przecierowego.
2. Do ciepłego budyniu dodać masło, kiedy masa wystygnie, całość zmiksować.
3. Za pomocą małego nożyka lub łyżeczki wydrążyć babeczki pośrodku do wysokości 1-1,5 cm. 
4.Babeczkę wypełnić masą kubusiowo-budyniową.
Krem:
1. Śmietanę wraz z cukrem pudrem ubić na puch.
2. Dodać żelatynę i delikatnie wymieszać.
3. Śmietanę przełożyć do rękawa cukierniczego z tylką w kształcie francuskiej gwiazdki.
Dekoracja:
1.Babeczki udekorować rozetkami z bitej śmietany i posypać startą czekoladą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz