czwartek, 28 maja 2015

Rurki z kremem truskawowym


Ostatnio w czasie zakupy w hurtowni zauważyłam ciekawe formy do rurek. Nigdy tych słodkości nie robiłam, a przecież są proste i szybkie w wykonaniu. Można wypełnić je zarówno bitą śmietaną, jak i kremem budyniowym, który wykorzystałam do przełożenia eklerków.

SKŁADNIKI:
Ciasto:
- opakowanie ciasta francuskiego
Krem:
- 250 ml śmietany kremówki
- 50 g serka mascarpone 
- 2-3 łyżki cukru pudru
- 150 g świeżych truskawek
Dekoracja:
- 50 g czekolady deserowej
- 1 łyżeczka oleju
Dodatkowo:
- niewielka ilość masła (do nasmarowania rurek)

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. Ciasto delikatnie rozwałkować i wyciąć paski o grubości ok. 3 cm.  Każdy pasek owinąć wokół metalowej rurki wysmarowanej masłem.
2. Piec w piekarniku nagrzanym do 210 stopni C przez 15 min do uzyskania złotego koloru. Odstawić do wystudzenia.
Krem:
1. Truskawki zmiksować.
2. Śmietanę z cukrem pudrem ubić. Dodać mascarpone i truskawki, wymieszać.
3. Krem przełożyć do rękawa cukierniczego z tylką w kształcie dużej gwiazdki i wypełnić rurki.
Dekoracja:
1. Czekoladę z olejem rozpuścić w kąpieli wodnej i udekorować rurki w "esy floresy". 



2 komentarze:

  1. Alez to proste, musze I ja kiedys zrobic cos takiego.. fajnie wyglada!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje, koniecznie proszę zrobić i pochwalić się efektem końcowym ;)

      Usuń