wtorek, 4 sierpnia 2015

Mini babeczki czekoladowe z kremem miętowym


Pamiętacie czekoladki After Eight? Właśnie ten smak odtworzyłam w mini słodkościach. Babeczki swoją wilgotnością przypominają brownies. Do przygotowania kremu wykorzystałam krople miętowe, zakupione w aptece, które świetnie sprawdziły się w tych słodkościach.
Tym razem słodkości upiekłam w maszynie do muffinki, babeczki wyszły cudownie, delikatne i puszyste.

SKŁADNIKI:
Ciasto:
- 110 g gorzkiej czekolady
- 4 łyżki masła
- 3/4 szklanki cukru
- 2 jajka
- 1/2 łyżeczki olejku waniliowego
- 1/4 łyżeczki soli
- 1/3 szklanki mąki
Krem:
- 400 ml śmietany 30%
- 4 łyżki cukru pudru
- 4 łyżki serka mascarpone
- 1 łyżeczka kropki miętowych
- barwnik spożywczy (użyłam zieloni miętowej)
Dekoracja:
- listki mięty

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. W kąpieli wodnej rozpuścić czekoladę razem z masłem. Dodać cukier, wymieszać całość. Ostudzić do temperatury pokojowej.
2. Wbić do masy jajka, wlać olejek waniliowy oraz dodać sól, wymieszać. Na koniec dodać mąkę.
3. Maszynę do pieczenia muffinek wyłożyć papilotkami. Nałożyć ciasto do 2/3 wysokości foremek i piec przez 6-7 min.
4. Po upieczeniu przełożyć babeczki na kratkę i pozostawić do całkowitego wystygnięcia.
Krem:
1. Śmietanę wraz z cukrem pudrem ubić na puch. Dodać serek mascarpone, krople miętowe oraz zielony barwnik spożywczy, delikatnie wymieszać.
2. Krem przełożyć do rękawa cukierniczego z tylką w kształcie gwiazdki.
Dekoracja:
1. Babeczki udekorować kremem tworząc małe różyczki, na środku każdej z nich ułożyć listek mięty.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz