niedziela, 8 listopada 2015

Tartaletki z musem czekoladowym i bezą włoską


Pierwszy raz tę tartę zrobiłam rok temu, kiedy to starałam się o wyjazd do Wedlowskiej fabryki czekolady w Warszawie. Była ona na kruchym cieście i oczywiście w większej formie niż dzisiejsze tartaletki, a ozdobiona były napisem z białej czekolady "Miłego dnia".
Od pewniego czasu kombinuje z bezami, mam za sobą francuską, z której były zrobione mini pavlove z ciasteczkami oreo oraz szwajcarską, wykorzystaną w Halloween'owych słodkościach do babeczek duszków. Przede mną była beza włoska, zaparzana gorącym syropem z cukru i wody. Musze Wam powiedzieć, że kiedy ją skonczyłam, latałam do całym domu, krzycząc, że mi sie udała. Tak, zawsze małe rzeczy mnie cieszyły. :D

SKŁADNIKI:
Ciasto:
-13 dag mąki
- 1/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1/2 łyżeczki cukru waniliowego
- 5 łyżek masła
- 6 dag cukru pudru
- 1 jajko
Nadzienie:
- 1 tabliczka gorzkiej czekolady
- 1/2 szklanki śmietany kremówki
- 1 jajko
- 1 i 1/2 łyżki cukru pudru
- 30 ml mleka
Beza:
- 2 białka
- 150 g cukru
- 30 ml wody

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. Z mąki, proszku do pieczenia, cukru pudru, cukru waniliowego, masła oraz jajka zagnieść kruche ciasto. Schłodzić w lodówce przez 30 min.
2. Rozwałkować 3/4 ciasta, wyłożyć nim foremki do tartaletek. Za pomocą widelca zrobić małe dziurki w cieśnie na dnie formy.
3. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 8 minut, aż ciasto się zarumieni.
Nadzienie:
1. Śmietankę i mleko lekko podgrzać. Wrzucić pokruszoną czekoladę i wymieszać.
2. Jajko ubić z cukrem pudrem. Wymieszać z masą czekoladową i podgrzewać na małym ogniu, aż składniki się połączą.
3. Nadzienie wlać na ciasto. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20 min. Wystudzić.
Beza:
1. W małym garnuszku umieścić 130 g cukru i 30 ml wody. Wymieszać i gotować do czasu, kiedy na termometrze cukierniczym temperatura wzrośnie do 118 stopni C.
2. Białka wraz z pozostałym cukrem ubić na puch. Cienką strużką wlać gorący syrop i miksować na najwyższych obrotach przez 8 min.
3. Beze przełożyć do rękawa cukierniczego z okrągłą tylką.
4. Ozdobić tartaletki, beze skarmelizować palnikiem cukierniczym







2 komentarze: