wtorek, 29 marca 2016

Baby cytrusowe


Puszyste i bardzo delikatne babeczki cytrusowe ze skórką cytrynową oraz pomarańczową. Oto jakie słodkości gościły w moim wielkanocnym koszyku. Foremki kupiłam w pobliskim sklepie. Na początku byłam sceptycznie do nich nastawiona, obawiałam się, że słodkości nie wyjdą idealne, ale ku mojemu zaskoczeniu wyszły cudowne, czyli foremki zdały test na 5 z plusem.  :)



SKŁADNIKI:
Ciasto:
- 2 jajka
- 1/2 szklanki drobnego cukru do wypieków
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 1/4 szklanki skrobi ziemniaczanej
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
- 100 ml oleju
- 1/2 łyżeczki ekstraktu pomarańczowego
- 1/2 łyżeczki ekstraktu cytrynowego
- skórka starta z cytryny i połowy pomarańczy
Lukier:
- 4 łyżki cukru pudru
- 1-1 i 1/2 łyżeczki ciepłego mleka

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. W misce wymieszać mąkę, proszek do pieczenia oraz skrobię ziemniaczaną.
2. W drugiej misce utrzeć jajka z cukrem na puch.
3.Powoli wlewać olej, ekstrakty i skórki z cytryny i pomarańczy, delikatnie wymieszać.
4. Wsypać suche składniki i całość zmiksować.
5. Przełożyć do 2/3 wysokości foremek (wysmarowanych masłem i oprószonych mąką), piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 20-25 min. Wystudzić. 
Lukier:
1. Cukier puder wymieszać z mlekiem i udekorować babeczki.  



2 komentarze: