poniedziałek, 11 kwietnia 2016

Tort z masłem orzechowym i bananami


Ciąg dalszy słodkości z bananami, dzisiejszy post będzie składał się z przepisu na tort, który wykonałam dla taty na urodziny. Tak jak On lubię masło orzechowe, więc nie było problemu w wyborem składników. Tort składa się z czekoladowych blatów, przełożonych kremem na bazie masła orzechowego, serka mascarpone i orzechów ziemnych. Dodatkowo, aby całość nie była za mdła dodałam plasterki bananów, a dla odmiany zamiast spływającej czekolady, tort udekorowałam solonymi orzeszkami ziemnymi. Jednym słowem jest to tort snickers z bananami. :D


SKŁADNIKI:
Ciasto (średnica 18 cm.):
- 4 jajka
- szczypta soli
- 1 szklanka mąki pszennej
- 1 szklanka cukru pudru
- 1 łyżeczka proszku do pieczenia
- 2-3 łyżki gorzkiego kakao
Krem:
- 500 g serka mascarpone
- 350 g masła orzechowego
- 100 ml śmietany kremówki
- 50 g posiekanych orzechów ziemnych
Nadzienie:
-3-4 banany
- 2 łyżki soku z cytryny
Dekoracja:
- 250-300 g posiekanych orzechów ziemnych

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:
1. Białka oddzielić od żółtek, ze szczyptą soli ubić na pianę.
2. Dodać cukier puder, kakao oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, całość delikatnie wymieszać.
3. Przelać do 2 okrągłych foremek (u mnie średnica 18 cm.), piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 25 min.
4. Blaty przekroić na pół i pozostawić do wystudzenia.
Krem:
1. Serek mascarpone zmiksować z masłem orzechowym oraz śmietanką. Pod koniec wsypać orzechowy i delikatnie wymieszać.
Nadzienie:
1. Banany pokroić w plasterki i wymieszać z sokiem z cytryny.
Etap końcowy:
1. Biszkoptowy blat przełożyć kremem, a nim ułożyć plasterki bananów i postąpić tak z kolejnymi warstwami.
2. Boki tortu wyłożyć kremem i udekorować posiekanymi orzechami ziemnymi. 







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz