piątek, 9 września 2016

Tarta jogurtowa z figami


Trochę zatęskniłam za tymi słodkościami na kruchym spodzie. Na początku wakacji była tarta Eton Mess.(przepis) Teraz postawiłam na zapiekaną z jogurtem typu greckiego, która smakuje jak serniczego. Do tego świeże figi i owoce leśne, w tym poziomki zerwane prosto z krzaczka i całość pieknie się prezentuje, jak i również smakuje. A żeby nie było szablonowo to zamiast tradycyjnej okrągłeś formy wykorzystałam prostokatną, która skradła mi serce. :) Jeśli chodzi o maliny zapraszam również na mrożoną tartę malinową. (przepis). :)



SKŁADNIKI:
Ciasto:
- 150 g mąki
- 80 g zimnego masła
- 2 łyżki cukru pudru
- 1 jajko
Nadzienie:
- 350 ml jogurtu typu greckiego
- 2 jajka
- 1 i 1/2 łyżki mąki pszennej
- 1/4 łyżeczki olejku waniliowego
- 1/2 szklanki cukru pudru
- 1 łyżka miodu (użyłam akacjowego)
Dekoracja:
- figi
- owoce leśne
- listki mięty

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Ciasto:

1. Wszystkie składniki zagnieść ręcznie.
2. Ciasto owinąć w folię spożywczą i włożyć do lodkówki na ok. 30 min.
3. Po tym czasie ciasto rozwałkować na stolnicy i przełożyć do wysmarowanej masłem oraz oprószonej wiórkami kokosowymi prostokątnej formy.
4. Na ciasto ułożyć papier do pieczenia i wysypać na nim groch/fasole/ryż, piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 10 minut.
5. Po tym czasie zdjeć papier do pieczenia z grochem/fasolą/ryżem i piec jeszcze przez 5-7 minut. Wystudzić.
Nadzienie:
1. Wszystkie składniki zmiksować na jednolitą masę i przelać na kruchy spód.
2. Piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez 25-30 min. (aż nadzienie jogurtowe się zetnie). 3. Wystudzić.
Dekoracja:
1. Tartę udekorować figami, świeżymi owocami leśnymi i listami miety.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz