środa, 24 maja 2017

Tort z kremem Milky Way


Urodzinowe słodkości w wydaniu naked cake, czyli nagiego tortu, w którym widać zarówno krem, jak i biszkoptowe blaty. :) Tort składa się z jasnych biszkoptów, przełożonych dżemem z owoców leśnych oraz kremem Milky way, udekorowany truskawkami, borówkami i świeżymi listami mięty. :)
Krem należy wykonać dzień wcześniej, aby śmietanka mogła dobrze się schłodzić i później lepiej ubić. 


SKŁADNIKI:
Biszkopt:
- 3 jajka
- 3/4 szklanki cukru pudru
- 3/4 szklanki mąki pszennej
- 3/4 łyżeczki proszku do pieczenia
Nadzienie:
- słoiczek dżemu z owoców leśnych
Krem:
- 300 ml śmietany 30%
- 4 batoniki Milky Way
- 250 g serka mascarpone
Dekoracja:
- truskawki
- borówki
- listki mięty

SPOSÓB PRZYGOTOWANIA:
Biszkopt:
1. Białka oddzielić do żółtek i upić je na puch ze szczyptą soli.
2. Przesiać cukier puder do piany z białek i dalej miksować.
3. Dodać żółtka oraz mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, delikatnie wymieszać.
4. Przelać do tortownicy o średnicy 18 cm. (dno wyłożone papierem do pieczenia) i piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni C przez 35-40 minut. Wystudzić.
5. Biszkopt przekroić na 3 równe blaty.
Krem:
1. Śmietankę zagotować w małym garnku, dodać pokrojone batoniki, mieszać do czasu, kiedy się rozpuszczą. Przelać przez sitko. Wstawić na noc do lodówki.
2. Następnego dnia śmietanę ubić na puch, dodać serek mascarpone i dokładnie wymieszać.
Przełożenie:
1. Biszkoptowe blaty na przemian przełożyć dżemem z owoców leśnych i kremu Milky Way.
2. Brzegi tortu wysmarować pozostałym kremem, tworząc efekt "naked cake".
Dekoracja:
1. Tort udekorować połówkami truskawek, borówkami oraz kilkoma listkami świeżej mięty.






24 komentarze:

  1. Wygląda nieziemsko! Zawsze chciałam umieć robić takie naked cake, jednak nadal nie mam tej zdolności. :)
    https://jaglusia.com/2017/05/28/kalafiorowe-curry-z-szpinakiem/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, to trzeba koniecznie zrobić! To też jest mój pierwszy naked cake. :D

      Usuń
  2. naked cake? kurcze, musze zrobic! ale najbardziej ze wszystkich wypieków boję się... biszkoptów! nigdy nie wychodzą mi tak, jak powinny:(

    http://kuchniaellie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać :D Z tego przepisu biszkopt zawsze wychodzi i tylko na tym bazuje, bo już kilka przetestowałam i zawsze kończyło się klapą, jednak ten maminy z domowego zeszytu najlepszy. :D

      Usuń
  3. Perfekcyjny! Podoba mi się połączenie kwaskowatego dżemu z takim pysznym kremem :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, również przekonałam się do takiego duetu :D

      Usuń
  4. Wygląda fenomenalnie! Zapisuję do wypróbowania (szczególnie ten krem) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję! :)
      A krem jest przepyszny, mój faworyt :D

      Usuń
  5. Czy do kremu dodajemy całe batoniki milky way czy tylko białą część bez czekolady żeby krem pozostał biały?

    OdpowiedzUsuń
  6. Jaka gramatura tych batoników bo mam tylko jakieś mini :/

    OdpowiedzUsuń
  7. Czy można dodać inny dżem?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, że można, osobiście polecam również fruzeline malinowa lub wiśniowa :)

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź :)

      Usuń
  8. Na jaką średnicę blaszki podany jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, jak jest napisane w sposobie przygotowania- 18 cm :)

      Usuń
    2. Mój błąd, nie zauważyłam ;)
      a czy jesli chcialabym jednak nie robić nagiego tortu, tylko przykryc go lukrem plastycznym to spokojnie to wytrzyma?

      Usuń
    3. Tak, oczywiście, spokojnie wytrzyma, ale tynk zrobiłabym z kremu maślanego lub czekoladowego ganache i na to dopiero lukier plastyczny :)

      Usuń
  9. Pani Emilio. Chcę zrobić ten tort na urodziny córki. Mam formę 28cm. Jak zwiększyć ilość składników, żeby wyszło tak pysznie jak u Pani ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ojej, niestety takiego dużego tortu nie robiłam, myślę, że składniki trzeba zwiększyć x3 :)

      Usuń